divendres, 19 d’abril del 2013

Bones pràctiques!



Una vegada vists els blocs on apareixen experiències educatives que relaten algunes mestres, les tres que he escollit són:

Mòbils i murals amb materials a l’abast: Aquesta proposta em pareix molt original ja que és una manera econòmica i fàcil de decorar l’aula. Per una banda, es pot decorar els espais del centre (tant les aules com els passadissos) i d’altra part, es comença a ensenyar als infants com utilitzar materials naturals, és a dir, aprenen a reutilitzar sense potenciar el consumisme.
De manera que aquesta proposta ofereix d’una forma lúdica i dinàmica la possibilitat de descobrir la natura i l’entorn més proper per als infants, ja que els materials que s’empren per realitzat els mòbils i els murals els poden anar a cercar els mateixos infants.  
 

Poder anar a beure aigua: Aquesta segona proposta en sembla molt encertada ja que personalment crec que un del objectius principals és potenciar l’autonomia del nins i nines.
Em va cridar molt l’atenció perquè al centre on faig pràctiques, els infants només poden veure aigua en el moment del menjar. Per això penso que aquesta pràctica educativa seria molt enriquidora ja que moltes vegades, per exemple quan s’acaba la classe de psicomotricitat, els infants tenen estan sedents i han d’esperar  fins a l’hora del menjar.
A més, ara que comença el calor, seria molt convenient que poguessin beure en tenir set. Així satisfarien les seves necessitats a la vegada que treballen la seva autonomia. L’únic aspecte que canviaria és que en comptes de vidre, posaria de plàstic els gots i la gerra, perquè sinó seria molt probable que es rompin els recipients i que s’escampi l’aigua a causa del seu pes.   

Espais i materials: Aquest proposta m’ha agradat molt per la gran quantitat de fotografies que té el blog, així que la teoria està molt documentada.
A més, et fa reflexionar del espais i els material que hi ha actualment a l’aula i com es podrien millorar. És un fet que els espais de les aules d’educació infantil tenen una gran importància i han de convidar als infants a jugar, experimentar, descobrir... Amb una estètica i un material atractiu, segur i adequat a l’edat.  





He seleccionat les etiquetes 1.3 i 4.2. La primera l'he elegir perquè he accedit i consultat altres blocs  on es descriuen experiències per realitzar aquesta entrada i la segona, perquè he identificat i comparat. De fet he escollit les tres pràctiques educatives que consider millors. 

2 comentaris:


  1. A mi també em semblen interessants aquestes propostes ja que són propostes senzilles que donen peu a desenvolupar l’autonomia dels infants.

    A la primera proposta seria molt enriquidor que els infants participessin al procés d’elaboració dels mòbils. Depenent de l’edat la seva col•laboració pot ser més complexa des de la selecció dels materials a la construcció en si mateixa com tallant, aferrant, etc. A més a més, podem demanar la participació dels pares realitzant un taller amb ells per a que siguin participants en la decoració de l’aula i del centre tenint l’oportunitat d’explicar-les la importància d’aquest projecte.

    La segona proposta sembla molt evident, però sincerament mai havia pensat en això. Al centre on vaig fer les pràctiques tampoc s’oferia aquesta oportunitat als infants i és més que raonable, el fet de satisfer les seves necessitats bàsiques. A més a més els ajuda a ells mateixos a ser conscients de les seves necessitats i la forma que existeix per a satisfer-les.

    Respecte a la darrera proposta, també coincideix en la gran importància de reflexionar sobre els espais i materials de l’aula amb el fi de modificar aquells aspectes que van quedant obsolets i que els hem de revisar per tal de complir nous objectius.

    Una besada i enhorabona pel teu blog.

    ResponElimina
  2. Hola Victoria, en primer lloc, dir-te que coincidim en l'elecció de les dues primeres bones pràctiques. Veig que tu també les escollires perquè es fan amb materials naturals i perquè tracten de donar autonomia als infants; a més, a la dels móbils participen activament les famílies i tenen un espai de referència al centre creat per ells.

    Per últim, m'agradaria llegir més sobre la bona pràctica dels espais, dones alguna pinzellada que sembla molt interessant i que et fa reflexionar, així que gràcies per alimentar el nostre interés.

    ResponElimina